Press "Enter" to skip to content

هفته هفدهم بارداری | کافه پزشکی

مسئله ای که حتما متوجه آن خواهید شد، جنب و جوش و ارتعاش در بدن تان است. بله، این فرزند شما است که لگد می زند و وجود خود را اعلام می کند. وقتی شما در حال حرکت هستید، به طور معمول می خوابد و وقتی در خواب هستید یا بی حرکت می مانید معمولا بیدار می شود. در ادامه پیرامون این موضوعات مطالعه خواهید کرد: تغییرات فرزند شما، تغییرات بدن شما، باید ها، نباید ها، بیشتر بدانید.

 همراه کافه پزشکی باشید.
 

تغییرات فرزند شما

در این هفته فرزند تان به راحتی قادر به شنیدن اصوات خارج از بدن شما می باشد، به طوری که گاه شنیدن این اصوات ممکن است باعث پراندن او در رحم شود. کلیه اندام های خارجی به همراه عضلات و پوست به طور کامل شکل گرفته و عضلات مربوط به ناحیه قفسه سینه شروع به انجام حرکاتی مانند حرکات تنفسی می کنند.

هفته هفدهم بارداری

تمام مفاصل جنین قابلیت حرکت داشته و حرکاتش به نحوی است که ممکن است شما آن ها را به راحتی حس کنید. ناخن ها و انگشتان جنین نیز کامل شده اند. فرزند شما شروع به بزرگ تر و چاق تر شدن می کند. در این زمان تقریبا مانند یک گلابی بزرگ و حدود ۱۲٫۷ سانتی متر است و وزن او نزدیک به ۱۴۰ گرم می باشد. اسکلت جنین هم چنان به رشد خود ادامه می دهد.

 

تغییرات بدن شما

برخی از مشکلات را مانند گرفتگی و خون ریزی از بینی، افزایش ترشحات و تعرق بیش از حد ممکن است در این هفته تجربه کنید. این حالات تماما مربوط به طبیعت این دوران بوده و بعد از زایمان به مرور محو خواهند شد.

رشد رحم چشمگیر بوده و با سرعت زیادی در حال بزرگ تر شدن است، به طوری که شما می توانید به راحتی نوک قله رحم را در بین ناف و قسمت تحتانی شکم لمس کنید. در صورتی که کمر درد دارید، بهتر است وضعیت های قرارگیری خود را در حالات مختلف تصحیح سازید. احساس احتقان و یا خون ریزی از بینی به علت افزایش عملکرد قلب است، زیرا به علت افزایش حجم خون موی رگ های موجود در لثه و بینی تحت فشار قرار می گیرند.

 

باید ها

  • در هنگام رانندگی از کمربند ایمنی استفاده کنید. ضربه برای شما و کودک تان خطرناک است.

  • حجم وعده های غذایی خود را کاهش داده و تعداد دفعات آن را بیشتر کنید.

  • حتماً مقدار شیر لازم برای بدن تان را بنوشید. اسکلت نرم فرزند تان در حال تبدیل شدن به یک استخوان پلاستیک مانند است و برای قوی تر شدن نیازمند کلسیم می باشد.

 

نباید ها

  • کفش های پاشنه بلند خود را کنار بگذارید تا احتمال زمین خوردن تان کاهش یابد.

  • کمربند ایمنی را نباید از روی شکم تان ببندید. قفل آن را زیر شکم خود محکم کنید.

  • از انجام حرکات ورزشی که لازم است به پشت بر روی زمین دراز بکشید خودداری کنید.

 

بیشتر بدانید

در این زمان، بهتر است که شما و همسر تان، آموزش هایی را در زمینه نگهداری از نوزاد ببینید. چنان چه این کلاس های آموزشی در نزدیکی محل اقامت شما وجود دارد، این اطلاعات را از آن ها بگیرید و یا در این رابطه، از پزشک معالج تان کمک بخواهید تا طرق دستیابی به این اطلاعات را به شما بیاموزد.

 

منبع: سایت فرزند

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هفده =

منــــوها