هفته بیست و یکم بارداری | کافه پزشکی

احتمال دارد از این هفته مجددا شروع به کسب انرژی و روحیه ای مثبت نموده، طوری که در قبل از این هفته ممکن است چنین حالت خوبی را تجربه نکرده باشید. توصیه ما به شما این است که حتی در صورت عدم تمایل به استراحت، جهت حفظ سلامتی خود و فرزند تان در طول روز ساعاتی را به این امر اختصاص دهید. 

در ادامه پیرامون این موضوعات مطالعه خواهید کرد: تغییرات فرزند شما، تغییرات بدن شما، باید ها، نباید ها، بیشتر بدانید.

همراه کافه پزشکی باشید.

 

تغییرات فرزند شما

در این هفته از شفافیت پوست کودک کمی کاسته می شود. تولید گلبول های سفید خون آغاز می گردد، این دسته از سلول های خونی، مهم ترین مدافع بدن در مقابله با بیماری و عفونت هستند. طول فرزند شما تا آخر این هفته به ۲۶٫۶ سانتی متر و وزن اش به ۳۴۰ گرم خواهد رسید.

هفته بیست و یکم بارداری

او توانایی عمل قورت دادن را پیدا کرده است، ولی فقط مایع آمنیوتیک را قورت می دهد که سرشار از مواد مغذی است و مواد دفعی را از طریق روده بزرگ دفع می کند، گر چه منبع اصلی تغذیه فرزند شما هنوز جفت می باشد. شنوایی او در این زمان پیشرفت کرده است و صدای شما، غژ غژ شکم تان و ضربان قلب شما را واضح تر می شنود. او هم چنین می تواند صدا های دنیای خارج را نیز تشخیص دهد.

زبان کودک هم اکنون به طور کامل شکل گرفته است و جوانه های چشایی در روی زبان شروع به عمل می کنند. اکنون جنین پای خود را با وضعیت قرارگیری در رحم شما تطبیق می دهد.

تغییرات بدن شما

در این هفته ممکن است به طور مکرر احساس گرسنگی کنید، این حالت طبیعی است، زیرا ۱۰ هفته بعدی زمانی است که شما باید در حدود نیمی از وزن اضافی دوران بارداری را به دست آورید. خوب و مناسب بخورید، اما نه به جای دو نفر.

شما ممکن است احساس سنگینی، کندی و خستگی نمایید. تمرین های سبک معمولی می تواند شما را در وزن مناسب خود نگاه دارد و کمک کند که احساس بهتری به دست آورید و انرژی بیشتری داشته باشید. این تمرین ها از بعضی عوارض بارداری نیز مانند واریس، کمر درد، پف کردن و ورم کردن جلوگیری می کند. تمرین های مرتب قبل از زایمان و هم چنین ایروبیک، در سرحال نگه داشتن شما بسیار موثر است.

باید ها

  • ممکن است شکم تان دچار خارش شود، زیرا پوست آن کشیده می شود. روی پوست شکم را چرب کنید، چربی به خارش پوست کمک می کند. پوشیدن لباس های نخی هم می تواند مفید باشد.

  • در این هفته باید آزمایش خون را انجام دهید. در این زمان با انجام کار هایی که از آن ها لذت می برید، مانند گوش دادن به موسیقی و یا کار های دستی، ذهن خود را از فکر کردن به آزمایش منحرف کنید.

نباید ها

  • «اگر حرکت نکنید، می پوسید» هیچ زمان به خود تان اجازه ندهید که لم بدهید و پر خوری کنید. حتی یک پیاده روی در منزل می تواند در سالم تر و پر انرژی تر بودن، به شما کمک کند.

بیشتر بدانید

در این هفته شما متوجه خواهید شد چاره ای جز پوشیدن لباس های مخصوص حاملگی ندارید. شاید با نگاه کردن به آینه، مشکل بتوانید با سایز خود کنار بیایید؛ ولی به یاد داشته باشید که وارد دوران تازه ای شده اید.

 

منبع: سایت فرزند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

منــــوها