• آ
  • ا
  • ب
  • پ
  • ت
  • چ
  • ر
  • ز
  • ژ
  • د
  • ط
  • ف
  • ق
  • گ
  • ک
  • م
  • هـ
  • ع
  • ل
  • غ

رژیم غذایی سندرم قبل از قاعدگی 

رژیم غذایی مناسب سندرم قبل از قاعدگی | کافه پزشکی

رژیم غذایی توصیه شده برای کاهش علایم اختلالات قبل از قاعدگی حداقل چهار ماه باید رعایت شود و اهمیت رعایت آن در یک هفته قبل از خونریزی افزایش می یابد.

همراه کافه پزشکی باشید.

 

  • چون سوخت و ساز گلوکز (قند خون) در زمان قاعدگی مختل می شود و کاهش قند خون و علایم ناشی از آن وجود دارد، بنابراین خوردن مواد قندی خاص مانند خرما، کشمش، موز، سیب زمینی و غلات توصیه می شود.
  • استفاده از سبزیجات و میوه ها و مواد پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت و لبنیات مفید است.
  • مکمل های غذایی و ویتامین ها مانند B6 نیز در کاهش علایم موثر است.
  • استفاده از سویا در رژیم غذایی علاوه بر این که در کاهش علایم اختلالات قبل از قاعدگی موثر است، موجب درمان و جلوگیری از پوکی استخوان و بیماری های قلبی نیز می شود.
  • دریافت مقادیر کافی کلسیم مانند خوردن حداقل روزانه ۳ لیوان شیر یا معادل آن از لبنیات مفید است.
  • شکر، قند، عسل، آب نبات، مالت یا ژله و شکرهای مصنوعی که برای بیماران دیابتی ساخته می شود ممنوع است.
  • از مصرف الکل و نیکوتین که خصوصا در سیگار وجود دارد به شدت اجتناب کنید.
  • کافئین موجود در چای و قهوه، شکلات، نوشیدنی های کافئین دار مانند کولا توصیه نمی شوند.
  • مصرف نمک را تا حد امکان کاهش دهید.

لینک مرتبط: سندرم پیش از قاعدگی چیست

مطالب بیشتر و مرتبط: تغذیه آمادگی جسمانی بارداری | کافه پزشکی

منبع: سایت فرزند

رژیم غذایی توصیه شده برای کاهش علایم اختلالات قبل از قاعدگی حداقل چهار ماه باید رعایت شود و اهمیت رعایت آن در یک هفته قبل از خونریزی افزایش می یابد.رژیم غذایی توصیه شده برای کاهش علایم اختلالات قبل از قاعدگی حداقل چهار ماه باید رعایت شود و اهمیت رعایت آن در یک هفته قبل از خونریزی افزایش می یابد.رژیم غذایی توصیه شده برای کاهش علایم اختلالات قبل از قاعدگی حداقل چهار ماه باید رعایت شود و اهمیت رعایت آن در یک هفته قبل از خونریزی افزایش می یابد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

6 + هجده =

logo-samandehi