بهترین مکمل های غذایی برای باروری | کافه پزشکی

تغذیه در سلامت و باروری اهمیت فراوانی دارد، اما گاهی نیاز به برخی مکمل ها در کنار تغذیه مناسب است تا باعث تضمین سلامت شما و فرزندتان گردد. در ادامه پیرامون این موضوعات مطالعه خواهید کرد: اسید فولیک، ید، امگا ۳٫

همراه کافه پزشکی باشید.

 

اسید فولیک

امروزه نقش اسید فولیک در پیش از بارداری و دوران بارداری ثابت شده است. یک خانم در دوران قبل از بارداری به ۴۰۰ mcg اسید فولیک به طور روزانه احتیاج دارد. استفاده روزانه حداقل ۶۰۰ mcg اسید فولیک در دوران بارداری به پیشگیری از نقایص مادرزادی مانند اسپینابیفیدا کمک می کند. شما می توانید مکمل اسید فولیک را به شکل قرص دریافت کنید.

ید

ید برای سلامت انسان حیاتی است. ید نقش مهمی در عملکرد تیروئید، کنترل سوخت و ساز بدن، تنظیم درجه حرارت بدن، عملکرد مغز، کنترل ضربان قلب و سطح کلسترول دارد. همچنین نقش حیاتی در سلامت زنان و باروری ایفا می کند و برای رشد و توسعه مغز جنین بسیار مهم است. در غذاهای مدرن امروزی ید بسیار کمی وجود دارد بنابراین هر فرد بالغ باید روزانه ۱۵۰ میکروگرم ید دریافت کند، در دوران بارداری و شیردهی این مقدار به ۲۵۰ میکروگرم می رسد.

ید برای سلامت انسان حیاتی است. ید نقش مهمی در عملکرد تیروئید، کنترل سوخت و ساز بدن، تنظیم درجه حرارت بدن، عملکرد مغز، کنترل ضربان قلب و سطح کلسترول دارد. همچنین نقش حیاتی در سلامت زنان و باروری ایفا می کند و برای رشد و توسعه مغز جنین بسیار مهم است. در غذاهای مدرن امروزی ید بسیار کمی وجود دارد بنابراین هر فرد بالغ باید روزانه ۱۵۰ میکروگرم ید دریافت کند، در دوران بارداری و شیردهی این مقدار به ۲۵۰ میکروگرم می رسد.

امگا ۳

امگا ۳ برای عملکرد هورمون ها مفید است و باعث کاهش التهاب می شود و به افزایش جریان خون رحم کمک می کند. در دوران بارداری نیاز به مواد مغذی موجود در اسیدهای چرب امگا ۳ افزایش می یابد. مصرف مکمل امگا ۳ به رشد مغزی جنین کمک می کند. مصرف روزانه ۳۰۰ mcg مکمل امگا ۳ قبل از بارداری می تواند باعث افزایش قدرت باروری شما گردد.

مطالب بیشتر و مرتبط: تغذیه آمادگی جسمانی بارداری | کافه پزشکی

 

منبع: سایت فرزند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

منــــوها